Hällåsen

Området Hällåsen i Söderhamn är en unik idrottslig samt ekonomisk resurs för staden, och resultatet av en djärv och framsynt satsning som gjordes av kommunen i början av 70-talet. Få städer i Sverige har idag så många möjligheter till idrottsutövning samlat på ett ställe som vi har i Söderhamn.

Hällåsen – Inte bara bandy!

1976 flyttade Broberg sina hemmamatcher från gamla anrika Faxevallen upp till Hällåsen med utmärkta parkeringsytor och bra förutsättningar för all typ av idrott. Från säsong 17/18 (oktober) har bandyspelande ungdomar och vuxna möjlighet att träna oavsett väder då Söderhamns Kommun har byggt en Bandyhall; Helsingehus Arena.
På Hällåsen finns också ishall, simhall med äventyrsbad, tennishall, friidrottsanläggning och fotbollsplan. Inom gångavstånd ligger Hällmyra där man vintertid kan åka längdskidor och sommartid springa på elljusspåret.

Vägbeskrivning

Vare sig du skall titta på bandy eller idrotta på egen hand är det värt ett besök på Hällåsen.

Du hittar dit på följande sätt:

E4:an Norrifrån: (Hudiksvall)

– Sväng av E4:an där det är skyltat ”Bollnäs” och sväng vänster över E4:an. Inte mot Bollnäs!

– I nästa rondell tar du första avfarten ut på Tvärleden.

– Åk den några kilometer tills du ser vit skylt mot Hällåsen. Då bör du även se ljusstolparna.

– Kommer du till ytterligare en rondell har du åkt för långt.

E4:an söderifrån: (Gävle)

– Sväng av på infarten till Söderhamn i jämnhöjd med viggenplanet.

– I rondellen tar du direkt första avfarten.

– Kommer du till en rondell har du åkt för långt.

Väg 50 västerifrån: (Bollnäs)

– Passera rakt igenom rondellen vid köpcentrat samt korsa E4:an.

– I rondellen direkt efter E4:an tar du direkt första avfarten.

– Kommer du till ännu en rondell har du åkt för långt.

Med tåg:

– När du kommer ut från tågstationen tittar du snett till vänster. Där bör du långt borta se ljusarmaturen från Hällåsen.

– Du går rakt fram på gång och cyckelvägen tills du passerat Mc Donalds.

– Där följer du Södra tvärleden till vänster några kilometer.

– Hällåsen ligger på höger sida om vägen. Vita skyltar markerar vägen.

Huvudpartners

Samarbeten